Om du vill lyckas måste du ”tänka utanför boxen”. Titta bara på de största varumärkena runtom i världen. Vad är det som gör just dem framgångsrika? Dem ligger inte ett steg före utan anledning.
För det första är det tydligt att de har en plan som dem utgår ifrån vad gäller att återuppfinna sin strategi för den digitala marknadsföringen. De har makten att omfamna förändringar och inse vad som behöver göras för att göra övergången från att vara helt vanlig till extraordinär. Eftersom den digitala världen står i en ständig förändring förstår dem samtidigt att det inte räcker med att använda samma strategi år in år ut. Om du är villig att utmanas i år behöver du få en helhetssyn och dra nytta av viktiga marknadsföringstrender. Du behöver självklart öka varumärkesmedvetenheten och försäljningen, utveckla nya sätt för att växla upp din verksamhet och generera leads. Du behöver även förbättra relationerna med dina befintliga kunder och framförallt behöver du vara medveten om de senaste trenderna inom din bransch. De marknadsföringstrender vi kommer att prata om idag är bland annat, SEO, sociala medier, marknadsföring av innehåll med mera.