Inget känns omöjligt utan bara positivt - Adfahrer

Publicerad: onsdag 22 apr 2020

Eva-Maria Fahrer och Joakim Löves jobbar på Adfahrer och är aktivt verksamma i deras kundklubb som ligger i WM3s community som vi kommer att diskutera idag. Både Fahrer och Löves är ansvariga för en kundklubb som används för att hjälpa deras partners att synas för företag som har behov av deras hjälp. Häng med och lyssna! 


Hej Eva Maria och Joakim, skulle ni kunna berätta lite om vilket fokus ni har på er kundklubb? 

Kundklubben är uppbyggd runt ett IT-system som heter SAP och det handlar om att få folk att upptäcka ny funktionalitet. Våra kundklubbs-kunder får möjligheten att diskutera vilket öppnar upp för konferenser och möten. Vi adresserar cirka 4000 människor och av dem kanske det är 1000 personer som närvarar på evenemangen. Det handlar väldigt mycket om att man kommer och träffas.

Vad fyller kundklubben för funktion i er verksamhet? 

De medlemmar som finns med i kundklubben är företag som använder affärssystemet SAP i sin verksamhet. Kunderna är medlemmar hos oss för erfarenhetsutbyte och mycket handlar om digitalisering. Här vill man gärna höra från andra hur dessa stora projekt fungerar. För att göra dessa stora steg behöver företagen oftast hjälp av någon. Här träder våra partners in, som framförallt representerar IT-bolag, som i sin tur erbjuder konsultation för att lösa olika saker. Därför blir de partners till oss, för att de ska få visa sin kompetens och hur de kan hjälpa våra medlemmar. Allt detta skapas och administreras i community-modulen som vi kallar för vår Kundklubb. 

Hur tycker ni att verktyget fungerar för er i ert användningsområde?

Det blir ju bättre och bättre och fungerar jättebra, bättre än någonting vi någonsin haft tidigare. Vi tror nog att vi ändå aldrig kan anse att det är färdigt då vi kommer på att vi vill ha en ny funktionalitet hela tiden och det kan ni ge oss, det får vi ju veta hela tiden. Senast nu på morgonen hade vi ytterligare en utvecklingspunkt, så kommer det säkert att se ut jämt. Det är jättebra, att vi hela tiden kan få mer och mer.

Vad anser ni är bäst med WM3 som CMS-verktyg?

Bäst är nog supporten vi får i kombination med lösningarna i WM3 som i tillägg är rimligt lätta att förstå och ändra så de passar oss.

Hur ser samarbetet ut mellan er och HL Design?

Vi tycker att det fortfarande fungerar jättebra. Allt är trevligt, inget känns omöjligt utan bara positivt. Innan var det så att det räckte med att vi implementerade en liten sak som fick hela systemet att gå ner, så känner jag definitivt inte att det är här med WM3. Vi tycker att det känns mycket tryggare. Bara det att Malin hos er har stenkoll på att vi en gång om året har en stor mässa som är otroligt viktig för oss och mer speciell än vad de andra evenemangen är. Vi kan prata rätt avslappnat och att ni har koll på vad vi faktiskt gör ger oss en stor trygghet.

Vad härligt att höra och tack för att ni tog er tiden att prata webb med oss!

 

 

Nyfiken på hur vi kan göra er mer framgångsrika?

Prata webb med oss