Det har inte undgått någon e-handlare att Amazon kommit till Sverige, men hur påverkar det dig som företagare och vad kan du göra för att inte hamna mellan stolarna? I dagens artikel ger vi dig tre tips om vad vi anser att ni bör fokusera på för att din e-handel ska kunna positioneras bättre under 2021 och framåt.
Gör de saker du är bäst på, bättre
Det första du bör göra för att konkurrera mot Amazon är att ta reda på vad dem gör idag och vad du kan göra bättre. Amazon är något som kallas för ”Everything store” vilket gör att allt de erbjuder och gör inte är av bästa kvalité. Det du kan göra för att sticka ut är att nischa din verksamhet och satsa på de svagheter som Amazon har. Det här handlar inte bara om ditt utbud, utan även hur du hanterar din hemsida, din support och slutligen produktkvalitén.
Skapa ett sortiment som lockar mer och få det att synas
Det kan vara väldigt svårt att tänka sig konkurrera med storleken, samt djupet, av Amazons sortiment. Det du kan göra är att ta fram ett bättre utbud och även göra en bättre presentation av det. Säljer du redskap för fiske är det din uppgift att se till att du har de bästa produkterna och hjälpa den potentiella kunden varför du har dem bästa produkterna.
När du skapar ett mervärde hos besökaren blir det enklare att positionera dig som expert inom just detta området. Skapa en användarvänlig hemsida för er e-handel.
Kom igång med din e-handel redan idag, vi hjälper dig!
Skapa dig en identitet som sticker ut bland andra
Många är väl medvetna om den opersonliga kommunikationen som Amazon levererar. Se därför till denna möjlighet och bli mer personlig genom att erbjuda kunden en upplevelse och ett bättre bemötande.
Det här kan du nå genom en genomarbetad och personlig webbdesign, god kundsupport och en intressant bakgrundshistoria. Vi på HL Design har lång erfarenhet av såväl e-handel- som marknadsföringsstrategier och hjälper er mer än gärna nå framgång med er nya e-handelsplattform. Vi hjälper företag att växa!